BİK’ten Basına Uyarı: Kalite Artmazsa Okur da Reklam da Kaçar
BİK’ten Basına Uyarı: Kalite Artmazsa Okur da Reklam da Kaçar
Basın İlan Kurumu (BİK) Genel Müdürü Cavit Erkılınç, Antalya’da düzenlenen bölge toplantısında önemli açıklamalarda bulundu. Anayasa Mahkemesi ve Danıştay kararları doğrultusunda Basın Ahlak Esaslarına ilişkin şikâyetlerin yeniden işleme alındığını duyuran Erkılınç, yerel basına yönelik değerlendirmelerde de bulundu.
Basın İlan Kurumu (BİK) Genel Müdürü Cavit Erkılınç, Antalya’da düzenlenen bölge toplantısında önemli açıklamalarda bulundu. Anayasa Mahkemesi ve Danıştay kararları doğrultusunda Basın Ahlak Esaslarına ilişkin şikâyetlerin yeniden işleme alındığını duyuran Erkılınç, yerel basına yönelik değerlendirmelerde de bulundu.
Antalya Ticaret ve Sanayi Odası Konferans Salonu’nda gerçekleşen toplantıya, Antalya, Burdur, Denizli ve Isparta illerinde resmi ilan ve reklam alan gazete ve internet haber sitesi temsilcileri katıldı.
67 Milyon TL’lik Destek: Adaletli Dağıtım Önceliğimiz
2025’in ilk 3 ayında 67 milyon 169 bin TL’lik kamu kaynağının bölgedeki süreli yayınlara aktarıldığını belirten Erkılınç, bu tutarın yalnızca 3.5 milyon TL’sinin resmi reklam bedeli olduğunu vurguladı. “Resmi ilan tutarı reklam bedelinin 18 katına ulaştı” diyen Erkılınç, “BİK olmasa, bu kaynaklar sadece belirli yayınlara aktarılırdı” dedi.
Basın Ahlak Esasları Yeniden İşleme Alındı
Erkılınç, Anayasa Mahkemesi’nin 2022’de aldığı pilot karar sonrası beklemeye alınan Basın Ahlak Esasları çerçevesindeki şikâyetlerin, Danıştay 10. Dairesi’nin yürütmeyi durdurma kararı sonrası yeniden işleme alındığını açıkladı.
“Neredeyse 3 yıldır 100’e yakın dosya bekletiliyordu. Danıştay’ın iptal kararıyla birlikte bu şikâyetler başvuru sırasına göre incelenmeye başlandı.”
Bu süreçte işlem yapılmamasının, devleti yaklaşık 10 milyon TL’lik dava gideri ve tazminat yükünden kurtardığını belirten Erkılınç, Anayasa Mahkemesi’nin Kuruma inceleme yetkisi verdiğini ve yalnızca yaptırım çerçevesinin yeniden belirlenmesini istediğini hatırlattı.
Kaliteyi Artırmazsak Okur da Reklam da Kaçar
Yayın kalitesine ve etki gücüne dikkat çeken Erkılınç, basın içeriklerinde haber değeri taşımayan bülten metinlerinin artmasından yakındı. Erkılıç, 'Halkın gündeminden kopuk içeriklerle ne okur kazanabiliriz ne de reklam. Kalitesiz ürünü kimse satın almaz, haber de böyledir. Kalitemizi ve etki gücümüzü yükseltmeliyiz.' dedi.
Deneyimli Gazetecilere Yatırım Yapılmalı
Basında düşük ücret politikası nedeniyle deneyimli gazetecilerin istihdam edilmemesine de değinen Erkılınç, genç gazeteciler ile kıdemliler arasındaki dengeye dikkat çekti.
Medyaya Haksız Suçlamalara Karşı Duruş Çağrısı
Kurumu hedef alan eleştirilerin bir kısmının bilgisizlikten, bir kısmının ise kasıtlı olduğuna dikkat çeken Erkılınç, “Meslektaşlarımızdan haksız suçlamalara izin vermemelerini istiyoruz” dedi.
Toplantı, katılımcıların görüş ve sorularının alınmasının ardından sona erdi.
Antalya HABERİ
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.