Sitenin solunda giydirme reklamı denemesidir
Hayrat Yardım

Isparta’da Hazırlanan Akademik Eser, Türkiye Genelinde Büyük İlgi Gördü

Isparta (Web Sitesi) - Web Sitesi | 15.11.2025 - 18:57, Güncelleme: 15.11.2025 - 18:57
 

Isparta’da Hazırlanan Akademik Eser, Türkiye Genelinde Büyük İlgi Gördü

Isparta’da bilim uzmanı Gamze Gül Kurnaz tarafından hayata geçirilen akademik çalışma, eğitim dünyasında uzun süredir dile getirilen toksik liderlik ve öğretmen yalnızlığı konusuna bilimsel bir temel kazandırdı. Hiperyayın etiketiyle yayımlanan “Gölgede Kalan Öğretmenler” adlı eser, Türkiye genelindeki akademisyenler ve eğitim yöneticileri tarafından yoğun ilgiyle karşılandı.

“Gölgede Kalan Öğretmenler Toksik Liderlik ve İşyeri Yalnızlığı İlişkisi” başlıklı çalışma, öğretmenlerin maruz kaldığı olumsuz yönetim davranışları ve bunun yarattığı yalnızlık duygusunu kapsamlı bir biçimde ele alıyor. Kurnaz’ın araştırmasında, okul yöneticilerinin empati eksikliği, değer bilmezlik, manipülasyon, çıkarcılık ve olumsuz ruh hali gibi tutumlarının öğretmenlerde duygusal ve sosyal yalnızlık oluşturduğu bilimsel verilerle ortaya konuluyor. Kitapta ayrıca bu davranışların öğretmenlerin motivasyonunu, okul bağlılığını ve mesleki doyumunu nasıl etkilediği detaylı olarak analiz ediliyor. Araştırmada özellikle genç ve mesleğe yeni başlayan öğretmenlerin toksik liderlik karşısında daha kırılgan olduğu vurgulanıyor. Kurnaz, öğretmenlerin yaşadığı görünmez psikolojik yüklerin eğitim sisteminin bütününü etkilediğine dikkat çekerek, sağlıklı bir okul iklimi için yönetici davranışlarının belirleyici rol oynadığını belirtiyor. Gamze Gül Kurnaz, çalışmasının amacını şöyle özetledi: “Öğretmenlerin görünmeyen mücadelesi yıllardır sessizce sürüyor. Bu kitap, hem bu sessizliği kırmak hem de eğitimde daha insani ve sağlıklı bir yönetim anlayışının gerekliliğini ortaya koymak için yazıldı.” Eser, yalnızca öğretmenlerin yaşadığı zorlukları görünür kılmakla kalmıyor; aynı zamanda eğitim yöneticilerine, akademisyenlere ve politika yapıcılara güçlü bir akademik rehberlik sunuyor. Türkiye genelinde büyük ilgi gören çalışma, eğitim literatürüne kapsamlı bir katkı sağlarken, Isparta’da başlayan akademik üretimin ulusal düzeyde gündem oluşturmasının güncel bir örneği olarak dikkat çekti.
Isparta’da bilim uzmanı Gamze Gül Kurnaz tarafından hayata geçirilen akademik çalışma, eğitim dünyasında uzun süredir dile getirilen toksik liderlik ve öğretmen yalnızlığı konusuna bilimsel bir temel kazandırdı. Hiperyayın etiketiyle yayımlanan “Gölgede Kalan Öğretmenler” adlı eser, Türkiye genelindeki akademisyenler ve eğitim yöneticileri tarafından yoğun ilgiyle karşılandı.

“Gölgede Kalan Öğretmenler Toksik Liderlik ve İşyeri Yalnızlığı İlişkisi” başlıklı çalışma, öğretmenlerin maruz kaldığı olumsuz yönetim davranışları ve bunun yarattığı yalnızlık duygusunu kapsamlı bir biçimde ele alıyor. Kurnaz’ın araştırmasında, okul yöneticilerinin empati eksikliği, değer bilmezlik, manipülasyon, çıkarcılık ve olumsuz ruh hali gibi tutumlarının öğretmenlerde duygusal ve sosyal yalnızlık oluşturduğu bilimsel verilerle ortaya konuluyor. Kitapta ayrıca bu davranışların öğretmenlerin motivasyonunu, okul bağlılığını ve mesleki doyumunu nasıl etkilediği detaylı olarak analiz ediliyor.

Araştırmada özellikle genç ve mesleğe yeni başlayan öğretmenlerin toksik liderlik karşısında daha kırılgan olduğu vurgulanıyor. Kurnaz, öğretmenlerin yaşadığı görünmez psikolojik yüklerin eğitim sisteminin bütününü etkilediğine dikkat çekerek, sağlıklı bir okul iklimi için yönetici davranışlarının belirleyici rol oynadığını belirtiyor.

Gamze Gül Kurnaz, çalışmasının amacını şöyle özetledi: “Öğretmenlerin görünmeyen mücadelesi yıllardır sessizce sürüyor. Bu kitap, hem bu sessizliği kırmak hem de eğitimde daha insani ve sağlıklı bir yönetim anlayışının gerekliliğini ortaya koymak için yazıldı.”

Eser, yalnızca öğretmenlerin yaşadığı zorlukları görünür kılmakla kalmıyor; aynı zamanda eğitim yöneticilerine, akademisyenlere ve politika yapıcılara güçlü bir akademik rehberlik sunuyor.

Türkiye genelinde büyük ilgi gören çalışma, eğitim literatürüne kapsamlı bir katkı sağlarken, Isparta’da başlayan akademik üretimin ulusal düzeyde gündem oluşturmasının güncel bir örneği olarak dikkat çekti.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve davrazhaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.