Sitenin solunda giydirme reklamı denemesidir
Sitenin sağında bir giydirme reklam

Diyanet’ten Kaş Kontürü Uyarısı! Estetik Amaçla Yaptırmak Caiz Değil

Yaşam (Web Sitesi) - Web Sitesi | 20.07.2025 - 14:40, Güncelleme: 20.07.2025 - 14:40
 

Diyanet’ten Kaş Kontürü Uyarısı! Estetik Amaçla Yaptırmak Caiz Değil

Din İşleri Yüksek Kurulu, son dönemde yaygınlaşan kaş kontürü (microblading) gibi kalıcı makyaj uygulamalarının dini hükmü konusunda açıklamada bulundu. Açıklamada, bu işlemlerin İslam’da “yaratılışı değiştirme” kapsamında değerlendirildiği ve estetik amaçla yaptırılmasının caiz olmadığı ifade edildi.

Kurul, kaş kontürünü “kalıcı dövme” benzeri bir işlem olarak tanımlarken, Hz. Peygamber’in (s.a.s.) vücuda dövme yaptıran ve yapanları Allah’ın rahmetinden uzak olacağını bildiren hadislerine dikkat çekti. (Buhârî, Libâs; Müslim, Libâs) Zaruret Durumlarında Ruhsat Var Ancak fetvada, kaşların hastalık, yanık veya dökülme gibi sebeplerle yok olması ya da toplum tarafından yadırganacak bir görüntü oluşması durumunda, bu tür uygulamaların tedavi amaçlı olarak yapılmasının caiz olabileceği belirtildi. Bu gibi durumlarda tıbbî müdahale olarak değerlendirilmesi mümkündür. Abdest ve Gusül Açısından Hüküm Açıklamada ayrıca şu hususa da dikkat çekildi: “Tedavi amaçlı yapılan kaş uygulamasında su deriye ulaşmasa bile gusül ve abdest geçerlidir. Ancak işlem sadece estetik amaçlı yapılmış ve suyun deriye temasına engel oluyorsa, imkânlar ölçüsünde işlem giderilmelidir. Aksi halde gusül ve abdest geçerli olmaz.” Kaynak: Din İşleri Yüksek Kurulu - Diyanet İşleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulu'nun tam açıklaması: 'Kaş uygulaması (kaş kontürü, microblading), uzun süre kalıcı bir makyaj olup bir nevi dövme işlemidir. İslam’da yaratılıştan getirilen özellikleri (fıtrat) değiştirmeye yönelik tasarruf ve müdahaleler yasaklanmıştır. (en-Nisâ, 4/119; er-Rûm, 30/30) Nitekim Hz. Peygamber (s.a.s.), güzelleşmek maksadıyla vücuda dövme yapmak, dişleri incelterek seyrekleştirmek gibi işlemleri, yaratılışı değiştirmek kapsamında değerlendirmiş ve bunu yapanların Allah’ın rahmetinden uzak olacağını ifade etmiştir. (Buhârî, Libâs, 83-87 [5933-5948]; Müslim, Libâs, 120 [2125]) Bu tür delillerden hareketle İslam âlimleri tedavi gibi zarurî durumlar dışında dövme yapmayı ve yaptırmayı caiz görmemişlerdir. (Mevsılî, el-İhtiyâr, 4/164; Şirbînî, Muğni’l-muhtâc, 1/406) Bu itibarla herhangi bir zaruret olmadan sadece daha güzel görünmek gibi estetik kaygılarla kaş uygulaması yaptırmak caiz değildir. Ancak kişinin kaşlarının tamamen veya kısmen dökülmesi ya da toplum geneli tarafından yadırganacak bir halde olması durumunda bir tedavi işlemi olarak kaş uygulaması yapılabilir. Tedavi amaçlı yapılan kaş uygulamasında su deriye ulaşmasa bile gusül ve abdest geçerlidir. Ancak söz konusu işlem estetik amaçla yapılmış ve suyun deriye temasına engel oluyorsa imkânlar ölçüsünde yapılan işlemin giderilmesi gerekir. Aksi halde gusül ve abdest geçerli olmaz.'
Din İşleri Yüksek Kurulu, son dönemde yaygınlaşan kaş kontürü (microblading) gibi kalıcı makyaj uygulamalarının dini hükmü konusunda açıklamada bulundu. Açıklamada, bu işlemlerin İslam’da “yaratılışı değiştirme” kapsamında değerlendirildiği ve estetik amaçla yaptırılmasının caiz olmadığı ifade edildi.

Kurul, kaş kontürünü “kalıcı dövme” benzeri bir işlem olarak tanımlarken, Hz. Peygamber’in (s.a.s.) vücuda dövme yaptıran ve yapanları Allah’ın rahmetinden uzak olacağını bildiren hadislerine dikkat çekti. (Buhârî, Libâs; Müslim, Libâs)

Zaruret Durumlarında Ruhsat Var

Ancak fetvada, kaşların hastalık, yanık veya dökülme gibi sebeplerle yok olması ya da toplum tarafından yadırganacak bir görüntü oluşması durumunda, bu tür uygulamaların tedavi amaçlı olarak yapılmasının caiz olabileceği belirtildi. Bu gibi durumlarda tıbbî müdahale olarak değerlendirilmesi mümkündür.

Abdest ve Gusül Açısından Hüküm

Açıklamada ayrıca şu hususa da dikkat çekildi: “Tedavi amaçlı yapılan kaş uygulamasında su deriye ulaşmasa bile gusül ve abdest geçerlidir. Ancak işlem sadece estetik amaçlı yapılmış ve suyun deriye temasına engel oluyorsa, imkânlar ölçüsünde işlem giderilmelidir. Aksi halde gusül ve abdest geçerli olmaz.”

Kaynak: Din İşleri Yüksek Kurulu - Diyanet İşleri Başkanlığı

Din İşleri Yüksek Kurulu'nun tam açıklaması:

'Kaş uygulaması (kaş kontürü, microblading), uzun süre kalıcı bir makyaj olup bir nevi dövme işlemidir.
İslam’da yaratılıştan getirilen özellikleri (fıtrat) değiştirmeye yönelik tasarruf ve müdahaleler yasaklanmıştır. (en-Nisâ, 4/119; er-Rûm, 30/30) Nitekim Hz. Peygamber (s.a.s.), güzelleşmek maksadıyla vücuda dövme yapmak, dişleri incelterek seyrekleştirmek gibi işlemleri, yaratılışı değiştirmek kapsamında değerlendirmiş ve bunu yapanların Allah’ın rahmetinden uzak olacağını ifade etmiştir. (Buhârî, Libâs, 83-87 [5933-5948]; Müslim, Libâs, 120 [2125]) Bu tür delillerden hareketle İslam âlimleri tedavi gibi zarurî durumlar dışında dövme yapmayı ve yaptırmayı caiz görmemişlerdir. (Mevsılî, el-İhtiyâr, 4/164; Şirbînî, Muğni’l-muhtâc, 1/406) Bu itibarla herhangi bir zaruret olmadan sadece daha güzel görünmek gibi estetik kaygılarla kaş uygulaması yaptırmak caiz değildir. Ancak kişinin kaşlarının tamamen veya kısmen dökülmesi ya da toplum geneli tarafından yadırganacak bir halde olması durumunda bir tedavi işlemi olarak kaş uygulaması yapılabilir.
Tedavi amaçlı yapılan kaş uygulamasında su deriye ulaşmasa bile gusül ve abdest geçerlidir. Ancak söz konusu işlem estetik amaçla yapılmış ve suyun deriye temasına engel oluyorsa imkânlar ölçüsünde yapılan işlemin giderilmesi gerekir. Aksi halde gusül ve abdest geçerli olmaz.'

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve davrazhaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.